PROCEDURA SKARG I ODWOŁAŃ
ZASADY DOTYCZĄCE SKŁADANIA SKARG I ZAŻALEŃ
Nad przestrzeganiem zasad etycznych przez członków Stowarzyszenia czuwa Komisja Etyki. W przypadku naruszenia przez członka Stowarzyszenia zasad etycznych opisanych w Kodeksie, osoba skarżąca wnosi pisemne zgłoszenie tego faktu do Komisji Etyki zgodnie z Procedurą Skarg i Odwołań.
Wszystkie zasady służą przestrzeganiu przepisów zawsze jednak jest możliwość zwrócenia się do Komisji Etyki jako instancji wspierającej o wskazanie kierunku dalszych działań
PROCEDURA SKARG I ODWOŁAŃ
- Nad przestrzeganiem Zasad Etycznych przez członków Stowarzyszenia czuwa Komisja Etyki.
- W przypadku podejrzenia naruszenia Zasad Etycznych przez członka Stowarzyszenia osoba skarżąca wnosi pisemne zgłoszenie tego faktu do Komisji Etyki.
- Zgłoszenie może być wysłane na:
adres e-mail: etyka@pshd.org.pl
adres korespondencyjny:
Polskie Stowarzyszenie Humanistyczno-Doświadczeniowe, KOMISJA ETYKI
Ul. Jerzego Bajana 40, 01-904 Warszawa - Komisja Etyki po wysłuchaniu osoby skarżącej, osoby podejrzanej o naruszenie Zasad Etyki oraz ewentualnych świadków rozpatruje sprawę i wydaje orzeczenie.
- Komisja Etyki orzeka czy Zasady Etyczne zostały przez osobę podejrzaną naruszone.
- W przypadku orzeczenia o naruszeniu Zasad Etycznych Komisja Etyki opierając się na przepisach Statutu orzeka o zastosowaniu sankcji wobec osoby, która naruszyła Zasady Etyczne:
‒ upomnienie
‒ nagana
‒ zawieszenie w prawach członka Stowarzyszenia na okres do dwóch lat
‒ wykluczenie ze Stowarzyszenia. - Komisja Etyki wydaje orzeczenia jednomyślnie działając w pełnym składzie.
- Orzeczenie Komisji Etyki powinno zapaść w okresie do trzech miesięcy od daty wpłynięcia zgłoszenia.
- Od orzeczenia Komisji Etyki przysługuje członkowi prawo odwołania się do Walnego Zgromadzenia członków Stowarzyszenia.