PROCEDURA SKARG I ODWOŁAŃ

ZASADY DOTYCZĄCE SKŁADANIA SKARG I ZAŻALEŃ

Nad przestrzeganiem zasad etycznych przez członków Stowarzyszenia czuwa Komisja Etyki. W przypadku naruszenia przez członka Stowarzyszenia zasad etycznych opisanych w Kodeksie, osoba skarżąca wnosi pisemne zgłoszenie tego faktu do Komisji Etyki zgodnie z Procedurą Skarg i Odwołań.

Wszystkie zasady służą przestrzeganiu przepisów zawsze jednak jest możliwość zwrócenia się do Komisji Etyki jako instancji wspierającej o wskazanie kierunku dalszych działań

PROCEDURA SKARG I ODWOŁAŃ

 

  1. Nad przestrzeganiem Zasad Etycznych przez członków Stowarzyszenia czuwa Komisja Etyki.
  2. W przypadku podejrzenia naruszenia Zasad Etycznych przez członka Stowarzyszenia osoba skarżąca wnosi pisemne zgłoszenie tego faktu do Komisji Etyki.
  3. Zgłoszenie może być wysłane na:
    adres e-mail: etyka@pshd.org.pl
    adres korespondencyjny:
    Polskie Stowarzyszenie Humanistyczno-Doświadczeniowe, KOMISJA ETYKI
    Ul. Jerzego Bajana 40, 01-904 Warszawa
  4. Komisja Etyki po wysłuchaniu osoby skarżącej, osoby podejrzanej o naruszenie Zasad Etyki oraz ewentualnych świadków rozpatruje sprawę i wydaje orzeczenie.
  5. Komisja Etyki orzeka czy Zasady Etyczne zostały przez osobę podejrzaną naruszone.
  6. W przypadku orzeczenia o naruszeniu Zasad Etycznych Komisja Etyki opierając się na przepisach Statutu orzeka o zastosowaniu sankcji wobec osoby, która naruszyła Zasady Etyczne:
    ‒ upomnienie
    ‒ nagana
    ‒ zawieszenie w prawach członka Stowarzyszenia na okres do dwóch lat
    ‒ wykluczenie ze Stowarzyszenia.
  7. Komisja Etyki wydaje orzeczenia jednomyślnie działając w pełnym składzie.
  8. Orzeczenie Komisji Etyki powinno zapaść w okresie do trzech miesięcy od daty wpłynięcia zgłoszenia.
  9. Od orzeczenia Komisji Etyki przysługuje członkowi prawo odwołania się do Walnego Zgromadzenia członków Stowarzyszenia.
Scroll to Top